Transport jest jednym z najsilniej wspieranych obszarów w budżecie Unii Europejskiej. W skali całej UE 30,4% środków Polityki Spójności przeznaczono na interwencję w sektor transportu.
Najwięcej, bo aż 113 mld zł dostępnej alokacji przekazano na wsparcie transportu w Polsce. W Polsce zdecydowanie więcej, niż w pozostałych krajach V4+4 przeznaczono na wsparcie projektów drogowych, aż 60%. Jednocześnie, nieco mniej przeznaczono na inwestycje kolejowe oraz transport multimodalny. Należy jednak pamiętać, że wsparcie infrastruktury multimodalnej z reguły uwzględnia także projekty powiązane z koleją.
We wszystkich krajach V4+4 sieć drogowa wydłużyła się łącznie o 3383 km. Ze względu na skalę wsparcia największym beneficjentem w tym zakresie była Polska, na terenie której powstało blisko 1,9 tys. km nowych połączeń.
Inwestycje w ramach polityki spójności w Polsce w obszarze transportu drogowego pozwoliły na budowę ponad 450 km autostrad i blisko 930 km dróg ekspresowych. Została uzyskana ciągłość tras dwujezdniowych na wielu kluczowych połączeniach między miastami wojewódzkimi i w korytarzach sieci TEN-T. Wybudowano łącznie 112 obwodnic, z czego aż 65 zostało sfinansowanych dzięki środkom regionalnych programów operacyjnych. Regionalne programy operacyjne umożliwiły ponadto budowę 520 km nowych dróg gminnych i ponad 170 dróg powiatowych.
Wsparcie transportu kolejowego skoncentrowane zostało na rozwoju infrastruktury kolejowej i, uzupełniająco, wymianę oraz modernizację taboru kolejowego. Dzięki środkom polityki spójności przebudowano łącznie 3636 km szlaków kolejowych, które stanowią18% wszystkich czynnych linii. Realizowane projekty umożliwiły zwiększenie dopuszczalnej prędkości przewozowej do powyżej 160 km/h na długości 1300 km.
Środki UE pozwoliły również na zakup i modernizację łącznie 566 jednostek taboru kolejowego. Szacuje się, że łącznie programy polityki spójności 2007-2013 odpowiadają za niemal 85% wszystkich inwestycji w tabor zrealizowanych w okresie ich wdrażania.